Bako national park, ik wil hier nooit meer weg!!!!

17 juli 2017 - Kuching, Maleisië

Ik schrijf op mijn mobiel dus er kunnen nog meer typfouten zijn dan normaal:) Excuses daarvoor.

Fantastisch,prachtig,om te huilen, zo mooi was het vandaag. Om 8 uur in de ochtend zijn we richting Bako national park vertrokken. Bako national park is één van de beschermde natuurgebieden op Borneo. De vegetatie is prachtig en er zijn diersoorten doe alleen hier te zien zijn zoals de neusapen. We begonnen om 8 uur met onze trip.In 1 uur werden we naar de haven voor Bako gebracht. Na een vaart van 20 min kwamen we aan in Bako. We hadden onze eigen gids wat heel fijn was. Hij wist de dieren goed te vijden en kon heel goed vertellen. We hebben van neusapen tot slangen van alles gezien. We hebben een jungletrekking gedaan die best wel zwaar was maar owww zoo waard. We hebben flora en fauna gezien die nergens anders te vinden is. We hebben ook een ritje met de boot gemaakt langs alle rotsformaties. Dan zit je in zo een boor,overal om je heen rotsen en groen, af en toe een aap die op het strand langsloopt, diepe diepe zucht, onbeschrijfelijk. Dan vraag je je sterk af waarom je als een ambtenaar van 9 tot 5 op je werk zit terwijl je ook daar rond kunt hangen. Trouwens de makaki apen zijn echt totaal hestoord.Ze noemen ze de maffia van Bako. zo zijn ze ook echt,supereng.We moesten langs een groepje makaki'sclopen en ze keken echt heel agressief.Onze reisleider heeft ze met een stok van ons afgehouden. Op het strand zat er ook eentje chips te eten. Echt heel relaxed een zak in zijn hand en diep in de zak tasten om te kijken of er nog meer is. Was echt supergeinig. Trouwens de reisgids zei zo iets moois. Ik zei dat ze een prachtig land hebben waarop hij zei dat het gebied niet van hun is maar van de hele wereld en dat zij het alleen beschermen. Ik vond het zo mooi zoals hij het verwoordde. Hij vertelde ook dat hij Nederlanders de fijnste mensen vond om rond te leiden en de Amerikanen het minst leuke(sorry lieve mensen die uit de VS komen, waren echt zijn woorden:) ) Rond 17 uur waren we terug in het hotel. Wat een mooie dag was het zeg. In de avond hebben in kuching rondgelopen en ik heb een tijdelijke tattoo laten zetten,lekker toeristisch:)) We hebben bij een local tentje gegeten,gewansels en daarna weer teruggegaan naar het hotel.We gaan nu chillen op onze kamer.Morgen hebben we een chilldag in de stad. Ik hoop niet dat ik iets ben vergeten te vertellen.Ik heb zoveel indrukken opgedaan vandaag dat mijn hoofd helemaal vol zit.