Dag 3 in New York

31 december 2016 - New York City, Verenigde Staten

Ook vandaag was ik weer om 04:30 uur wakker. Ik denk toch dat de jetlag mij meer in zijn greep heeft dan ik had gehoopt. Arda brengt het er goed van af. Hij gaat laat naar bed wordt rond 06:30 wakker.

Na ons ontbijt gingen we met de subway naar Natural Museum of History in Upper West Side. Het museum is mede bekend door de film A night at the museum. Arda en ik zijn dol op die film dus alles in het echt zien was heel leuk. Die irritante aap, de kleine indiaanmannetjes en natuurlijk Dumdum.

Na ons museumbezoek wilden we naar Dylan's candybar. Dit is een winkel met drie verdiepingen alleen maar snoep. De bovenste verdieping is een cafe waar je zoetigheden kunt eten. Ow mijn God, wat was dit lekker. We bestelden een ijs voor ons tweetjes dat "I bet you can't sundae" heette. De naam was erg toepasselijk want we kregrn een kwart niet eens op:) Het ijs bestond uit tien grote bollen ijs, tien toppings, heel veel chocola,snoep en slagroom. Het was echt net een droom:) Ik twijfelde wel vanwege al die suiker, maar goed, hé we zijn in New York en we komen hier niet elk jaar dus;) Na het café hebben we ook nog wat snoepjes gekocht in de winkel. Dylan's candybar is in Upper East Side, een dure wijk. Wat een verschil met andere wijken die we hebben gezien.

Owww trouwens, we zijn ook nog een kennel in geweest. Was zo zielig, al die hondjes in kleine hokjes. Ik zei tegen de medewerker dat ik dat echt niet vond kunnen waarop hij antwoordde dat die honden vaak in één dag worden verkocht. Pfff, dann nog, het is niet normaal dat je honden in zulke hokjes stopt. Ze waren niet eens één bij één! Arda wilde er per sé een paar meenemen naar Nederland, maar dat gaat helaas niet lukken. Al zou ik dat ook willen diep in mijn hart.

Nog iets vergeten te vertellen. In de ochtend toen we naar de subway liepen, kwamen we langs een zwerver. Hij had twee tassen en liep heel langzaam. Ik weet niet waarom maar Arda en ik voelden gelijk iets voor deze man. Hij had iets bijzonders, zijn ogen twinkelden. Hij sprak niet duidelijk maar we begrepen elkaar wel. Arda zei ook heel mooi:" Je hebt gewone zwervers en bijzondere. Deze man is bijzonder." We hebben iets te eten gekocht voor hem en ik gaf hem geld. Het eten nam hij aan maar het geld niet. Dit zegt ook iets over deze man. Arda en ik hopen hem weer te zien. Deze meneer heeft me op de een of andere manier erg geraakt.

Maar goed terug naar onze dag. Rond half 5 zijn we naar ons hotel gegaan om een beetje uit te rusten. Ik heb zelfs een dutje gedaan :) Rond half 8 hebben we in een Organic burgercafe hamburgers gegeten, wat erg lekker was.  Straks gaan we nieuwjaar vieren. We gaan nergens heen, we gaan lekker spelletjes doen en om 12 uur aftellen. Allemaal een fijn 2017! Dat we maar veel liefde mogen ontvangen van onze omgeving.