Kota Bharu verkennen

23 juli 2017 - Kota Bharu, Maleisië

Vandaag hebben we de dag doorgebracht met het verkennen van Kota Bharu. Ik was gisteren al op de overdekte markt van Kota Bharu geweest maar Arda en mijn moeder niet. Ik heb ze daar dus rondgeleid:) Dankzij de tour met mijn vriendinnen gisteren, wist ik ze veel te vertellen. Best wel handig.Ik heb er zelfs winkeltjes ontdekt die we gisteren niet hadden gezien. Ik heb heel mooie stofje gekocht voor op mijn bank, met allemaal felle kleuren. Heel erg mooi. Na de markt wilden we op straat slenteren maar het was zo warm dat we onszelf in een shoppingmall vonden onder de airco en het genot van een pizza. Voor Arda een genot en voor mij alleen maar een caloriebom maar goed:) Ik heb er toch wat van gegeten om mijn honger te stillen. Verder was het winkelcentrum heel modern en even lekker om doorheen te lopen. Dat is zo lekker in Azië; ze hebben zo veel frisse shoppingmalls dat als je het echt te warm hebt, er even bij kunt komen. Na de mall zijn we teruggegaan naar onze kampong. Arda heeft gezwommen en wij hebben lekker in de tuin genoten van alle groen om ons heen. Daarna hebben we voor het laatst bij de buurvrouw gegeten. Ik vind het zoooo jammer dat het voor de laatste keer is want deze vrouw kookt goddelijk. Trouwens de kampong waar we verblijven wemelt het van de Nederlanders. Niets dat ik tegen mijn medeburgers heb hoor maar tijdens de vakantie hoor ik liever andere talen dan Nederlands. Ik vond dit echt niets. Dit was al in twee hotels deze vakantie. Morgen gaan we naar the Perhentians en daar is het niet zo als het goed is. Dat hoop ik in ieder geval. We zijn nu over de helft van onze vakantie, we hebben nog 10 nachten te gaan. Zo raar dat we al zo ver zijn. We hebben ons er maanden op verheugd, voorbereidingen getroffen, heel veel gelezen en nu zitten we al op het midden. Maar we zitten er ook middenin:) En dat is wel weer heel gaaf. En hé, als een echte reiziger ben ik sowieso al in mijn hoofd plannen aan het maken voor de volgende vakanties:) Dat hoort bij mij, maar ook bij Arda. Die vraagt nu ook waar we de volgende keer naartoe gaan en heeft zelfs eigen inbreng nu hij ouder is:) Hij wil graag naar Australië maar of dat binnen een jaar gaat lukken, weet ik niet. We gaan het zien:)