Toronto Islands

13 juli 2023 - Toronto, Canada

Onze tweede dag in Canada en ik ben he-le-maal kapot van de indrukken en het lopen. We hebben vandaag 40.000 stappen gezet! Ik heb blaren onder mijn voeten van het lopen, maar het was zooo gezellig.

Mijn kind is geen seconde gestopt met praten uit enthousiasme. Op een gegeven moment wilde ik het uitgillen ‘Ardaaaa, wil je alsjeblieft eventjes stoppen met praten?’ toen hij net een grap aan het maken was. Op dat moment besefte ik dat ik liever een vrolijke kletskous naast mij heb lopen, dan een puber die zeurt en klaagt.

Jullie lezen het al, we hebben het hier hartstikke leuk.

De jetlag viel heel erg mee omdat we op een gunstig tijdstip zijn gekomen gisteren. Ik werd om 04.30 uur wakker en Arda rond 7 uur. We hebben nog een klein beetje gehangen in bed en besloten rond 08.30 uur naar buiten te gaan. Het plan was om naar Toronto Islands te gaan om er te zwemmen en naar de kermis te gaan. Maar eerst wilden we ontbijten. Het was moeilijk beslissen en gingen daarom voor Arda maar een muffin halen. Toen ik voor de grap keek naar Turkse ontbijtplekken vond ik Mado in de buurt. Toen besloten we dat ik daar ging ontbijten en Arda een theetje nam. Zelfs in Canada vinden we een Mado, best knap van ons. Na het ontbijten gingen we op zoek naar een simkaart voor mij. Daar hebben we de halve stad voor doorgelopen en liepen nogal in rondjes door de wijk:) Het was wel heel gezellig, want we kwamen veel mooie gebouwen tegen en leuke winkels. Zo vond ik in een winkel een t-shirt met Nijntje erop! Dit t-shirt was in samenwerking met Dick Bruna gemaakt met als thema ‘World peace’. Ik vond het superleuk maar ook zonde van het geld. Toen kocht Arda het voor me, zo lief. Nu heb ik dus een Nijntje t-shirt dat ik in Toronto heb gekocht, terwijl ik uit Utrecht komt:) Het kan zo verkeren. Nadat we klaar waren met alles, liepen we richting de ferry terminal. Mijn god, het was er zo druk! Wij wilden naar Centre Island maar dat was bijna niet te doen, dus hebben we de ferry naar Hanlan’s island gepakt. De eilanden zitten in principe allemaal vast aan elkaar, waardoor je van het ene eiland naar het andere kan lopen. Het was zo een 5 km. maar het was heel goed te doen, juist omdat er onderweg van alles te doen was. De eilanden liggen in Lake Ontario, een meer waar Arda erg van onder de indruk was nadat hij alle feitjes over de lake had gelezen. We hebben aan het strand gelegen, ik heb even gezwommen en zijn naar de fair (kermis) op het eiland geweest. De Toronto Islands is absoluut een aanrader! Het uitzicht vanaf de eilanden op de stad is ook adembenemend. Echt een heel gave skyline. Toronto is dan ook echt een typische Amerikaanse wereldstad. Het is vergelijkbaar met New York qua bouw en vibe. Het enige verschil zijn de mensen. Canadezen zijn extreem vriendelijk, we staan er elke keer weer helemaal versteld van. In grote steden zie je veel politie, je hoort veel sirenes. In Toronto hebben we deze twee dagen nog maar 1 keer de sirene gehoord. Bizar hoe veilig en goed de sfeer in de stad is.

Terugkomend op de eilanden; de ferry terug was ook een ramp, dus hebben we de watertaxi gepakt. Dat was echt heel fijn.

Eenmaal terug op het vaste land besloten we richting de wijk Kensington te gaan, alleen werden we door van alles afgeleid onderweg. We kwamen hele mooie graffiti tegen, leuke winkels (schoenen voor Arda) en zelfs vintage (waar ik een blousje heb gekocht). Ondertussen voelde ik mijn schouders niet meer door de rugzak die ik op had. Toen Arda keek waarom ik zo een pijn had, zagen we dat mijn bot was opgezet. Geen idee of dat kan maar de plek van mijn bot is nu dik en helemaal rood en voelt heel warm aan. Zoals Arda zegt ‘Anne, je bent echt fragiel. Je hebt altijd wat.’😬

Ach ja, ik kan niet alles hebben, dus heb ik zo nu en dan pech met mijn gezondheid.

We besloten naar onze Airbnb te gaan om de rugzak weg te brengen en daarna door te gaan naar Kensington market.

Richting Kensington liepen we door China town. Supergezellige wijken!

We hebben ergens gegeten, falafel, en besloten nog een beetje te wandelen en naar onze kamer te gaan.

En ow ja, ook vandaag gingen we een paar supermarkten af voordat we onze Airbnb in gingen.

We hebben vandaag megaveel gedaan en veel indrukken opgedaan.

Ik ben van alles vergeten te vertellen, maar het allerbelangrijkste is denk ik wel duidelijk uit mijn blog; het is hier heel fijn en gezellig met Arda en ik voel mijn voeten niet meer.

Morgen zijn we ook nog in Toronto, dus blijf meelezen, zou ik zeggen.

Laterzzz…