80’s

17 juli 2022

Heel veel chillen, daar bestond deze dag uit.

Om 9.30 uur werd ik wakker!!! 9.30!!!!

We hebben nog een half uurtje gelegen en daarna opgestaan voor het ontbijt. De jongens sliepen liever en hebben dus niet ontbeten.

Hierna hebben allemaal een beetje ons eigen ding gedaan tot 16.00 uur.

Ik ben begonnen aan een boek ‘De tolk van Kabul’, heel meeslepend en spannend. Hier heb ik lekker op de schommelbank uit gelezen.

Verder heb ik gezwommen en met een stel gekletst dat pas sinds kort in Nederland woont.

Heel bijzonder om te horen wat de beweegredenen van mensen zijn om te emigreren.

Wat ik het meeste hoor van Turken, is dat ze hun kinderen een meer open minded leven willen aanbieden.

Hier hebben we ook veel over gepraat met dit stel. Erg leuke mensen.

Daarna besloten we om samen iets te doen. We wilden via Olympos antik kent (ancient city) naar Olympos beach. Dat is het bijzondere aan het strand in Olympos; je kunt er alleen komen door the ancient city. Heel bijzonder want je loopt gewoon een stuk historie door om op het hedendaagse strand te komen.

Eerlijk gezegd hebben we niet veel gekeken naar antik kent omdat we op tijd op het strand wilden zijn, omdat het om 20.00 uur zou sluiten. Je moet dus voor dat tijdstip van het strand af.

Klinkt allemaal gek maar it makes sense als je hier bent en het meemaakt:)

De zee was echt heel lekker, ik voelde echt mijn huid opbloeien. Mijn huid is hier sowieso veel zachter en frisser. Het weer en de zee hier doen mij goed.

Na het zwemmen, hebben we gözleme gegeten (yayyy, iets vegans) en wilden daarna in het dorp hangen, maar onze eigen hangjongeren wilden naar het pension omdat ze wifi wilden:D

Kinderen anno nu, echt heel interessant.

Maar goed, toen dus maar de taxi gepakt om de kinderen af te zetten, zelf gedoucht opgefrist en het dorp ingegaan met Sinan.

En wat was het leuukkk en gezelliggg in het dorp! De vibe hier is echt megagaaf, echt een backpackers vibe waarvan ik verbaasd ben dat ik dit niet eerder heb ontdekt.

Overal in de hele straat hangt een ontspannen sfeer met allemaal barretjes en cafes waar je naar live muziek kunt luisteren. Je hebt ook echt alles; metal rock, pop, 80’s, 90’s, Turks, Engelstalig.

We zijn eerst naar een openluchtbar geweest met Turkse muziek van verschillende decennia. Ik kom echt helemaal losgaan want Turkse muziek is wel echt mijn ding.

Rond 22.30 uur vertrokken we naar een tentje met rock muziek, en dit voor Sinan.

Ook daar was het heel gezellig.

Wat me opvalt, is dat de uitgaansgelegenheden heel toegankelijk zijn. Of je nu 5 bent of 50, het maakt niet uit. Het is buiten, je kunt makkelijk in- en uitlopen en niemand kijkt op of om.

5 Jaar klinkt gek, maar de Turkse mentaliteit is wat dat betreft heel anders dan de Westerse. Kinderen blijven, vooral in de vakanties heel lang op en worden overal in meegenomen. Zelfs in tenten met live muziek dus.

Eigenlijk wilden we nog naar een feest maar we waren moe dus zijn we naar huis gegaan.

Daar zaten onze drie jongens aan een tafel op hun bestelde patat te wachten:)

Ze vertelden dat ze pingpong hadden gespeeld, naar de sterren hadden gekeken en hadden gekletst.

Klonk heel leuk en gezellig.

Zo fijn om te zien dat het de jongens ook lukt om het samen leuk te hebben.

Sinan en ik zeiden ook al tegen elkaar dat deze reis nu al goed is gelukt.

Het is 00.30 uur dus bedtijd voor mij.

Morgen gaan we wss. klimmen, dat wordt mijn eerste keer.

Tot morgen.