Een dagje voor onszelf

26 juli 2023 - Montreal, Canada

Een gek dagje vandaag. Arda was best moe, terwijl ik vol energie was. Daarom was ik vrij veel alleen vandaag. In de ochtend besloot ik Arda ook te laten slapen en zelf naar beneden te lopen om te kijken of ik kon ontbijten zonder dat ik dat erbij geboekt had. Ze blijken a la carte ontbijt te hebben in het restaurant, dus dat kwam goed uit. Ik heb uitgebreid ontbeten en heb daarna wat tips over Montreal gevraagd bij de conciërge. Rond 12.30 uur maakte ik Arda wakker om onze dag te beginnen. Arda kwam moeilijk op gang, maar ging toch mee. Als eerste gingen we naar Notre Dame Basiliek. Wat een ongelooflijk imposante kerk is dit zeg! Normaal gesproken vind ik Katholieke kerken best creepy maar deze was heel gaaf! Het plafond was Turquoise was de kerk levendig maakte ipv. donker. Na Notre Dame liepen we richting haven. Er was veel leuks te doen, maar Arda had echt geen zin meer. Hij is echt op lijkt wel. Ik merk ook dat hij het liefst in bed ligt en op zijn telefoon zit of een filmpje kijkt op zijn laptop. We besloten daarom uit elkaar te gaan; Arda naar het hotel om te zwemmen en chillen en ik ging de stad in. Zo gezegd, zo gedaan. Ik wilde naar St.Paul street West, dat is de oudste straat van Montreal waar je kunt wandelen en lekker kunt eten. Ik heb hier geluncht en daarna geslenterd in de omgeving. In Montreal heb je RESO, dat is een ondergronds netwerk van 33 km. met hotels, winkels, noem maar op.  Dit hebben ze gedaan om de drukte te verminderen en omdat de winters heel streng zijn hier, de kou te vermijden. Daar wilde ik heen, dus ging ik op zoek. RESO heeft meerdere ingangen, dus stapte ik er bij eentje naar binnen. Wat hier gebeurde, is de afgelopen weken geen enkele keer gebeurd. Een man achtervolgde mij, en ook nog eens een vrij oude man. Ik dacht eerst dat ik het mij aan het verbeelden was, maar hij deed het ook nog eens amateuristisch dus merkte ik hem op. Hij zou niets tegen mij kunnen beginnen, een duwtje en hij zou op de grond liggen, maar waar haal je het lef vandaan om een vrouw te achtervolgen, en dan op die leeftijd. Echt gek. Maar goed, op een gegeven moment gaf hij ook op. Ik ben toen al wandelend en de gebouwen bewonderend richting hotel gegaan. Ondertussen heb ik mij schuldig gemaakt aan nog een roze jurk kopen😭 De jurkjes hier zijn zoooo mooi allemaal! En de maten passen beter dan in Nederland. Rond 5 uur was ik in het hotel. Ik heb heel even gelegen en daarna zijn we met Arda naar buiten gegaan. Arda wilde echt niet blijven, dus hebben we eten to go voor hem gehaald en is hij teruggekeerd naar het hotel. Ik heb doelloos geslenterd, een grote supermarkt ingegaan en lekker gegeten. Was wel lekker zo een dagje op mezelf zijn.

Morgen is onze laatste hele dag in Canada, overmorgen vliegen we terug naar Nederland. Niet te geloven hoe snel het is voorbij gevlogen. Ik ben er maanden mee bezig geweest, en nu is het bijna klaar.

Morgen nog een leuk dagje van maken, hopen dat Arda minder moe is, en dan weer terug naar huis.