Ha ha ha festival in Montreal

25 juli 2023 - Montreal, Canada

Arrived in Montreal! Onze laatste stop nadat we terugvliegen naar Nederland. Ik vind het nu al erg jammer, ik ga het missen om dag en nacht met mijn kindje te zijn. Met hem dingen te doen, echt vrije tijd samen te hebben. Het is ook dat ik een beetje bang ben dat dit onze laatste grote reis was. Hij zegt nu al dat hij volgend jaar 18 is en met zijn vrienden gaat, maar misschien is het grootpraat. Mijn nichtje van 25 gaat ook nog weleens met mijn zus op vakantie, het is toch gratis:)) Waarschijnlijk kan ik Arda ook op die manier paaien om mee te gaan:))) We hadden nog plannen met z’n tweetjes die we moeten waarmaken. Zo willen we nog graag samen naar Egypte (Arda heeft altijd al veel interesse gehad in de Egyptische geschiedenis). Ik hoop dat het allemaal meevalt zodra zijn puberteit voorbij is en hij weer denken ‘Ow ja, met mijn moeder was het altijd zo leuk.’ Maar goed, we hebben nog drie dagen dus volop plezier maken. In Montreal ‘mogen’ we ook een beetje winkelen omdat het onze laatste stop is. Maple syrup inslaan dus.

Voordat ik op Montreal kom, nog even een kort stukje over de ochtend. Arda wilde weer niet mee ontbijten, dus ging ik alleen. Er waren weer nieuwe mensen aan de tafel. Er was een jongetje van 12 uit de vs dat een maand had gekampeerd met een scoutingclub!! Na onze drie dagen was ik echt onder de indruk dat hij dat had gedaan, én dat hij volgend jaar weer wilde gaan. Wij zijn echt watjes, geen kamperen meer voor ons:) Al is dat wel het meest waar we nu om lachen:)

Om 12.30 uur namen we de bus richting Montreal. De trein is wel leuker en comfortabeler hoor. Het uitzicht was weer fenomenaal. Je hebt overal beekjes, kleine watervallen, bossen, heel mooi om er langs te rijden. In onze bus was een heel schattig vrouwtje rond de 70 dat heel nieuwsgierig was naar ons. Ze bleef maar vragen stellen en was helemaal onder de indruk dat wij helemaal uit Nederland naar Canada waren gekomen. En ze kon niet geloven dat Arda mijn zoon is. Ze vond me nog hartstikke jong en vroeg hoe oud ik was. Toen ik zei dat ik 43 was, zei ze ‘Zie je wel, je bent nog hartstikke jong.’ Zo zie je maar hoe relatief de begrippen oud en jong zijn. Verder was de busreis prima. Arda heeft geslapen ik heb met muziek op heel veel tijd gehad om na te denken over van alles en nog wat.

Nu liggen we in bed in een heerlijk hotel. We hebben de traditie dat we bij elke lange reis, de laatste 2-3 dagen in een mooi hotel zitten. Ook deze reis heb ik daarvoor gezorgd. We zitten echt in downtown Montreal met een kamer met twee aparte tweepersoonsbedden, een zwembad beneden, kortom echt een plek om te ontspannen.

Toen we aankwamen in ons hotel ging ik gelijk een dutje doen en Arda ging zwemmen. Nadat we allebei waren bijgekomen, gingen we naar buiten om de omgeving te verkennen. We wilden niet heel veel doen omdat het al avond was en we vooral wilden eten en een beetje wandelen. Toevallig bleek er een festival te zijn midden in Montreal ‘Just for the laugh festival’. Het was echt heel raar:)) Er liepen allemaal bijzondere mensen rond, met kostuums of gewoon die raar aan het lachen waren en zo. Het leek wel of iedereen, inclusief de gasten, stoned was. Liep je rond, kwam er opeens een man verkleed als kerstboom voorbijspringen. Of een meisje dat verkleed was als prinses begonnen heel vals te zingen:) En Arda en ik liepen een beetje verdwaasd rond. In Montreal mag ik eindelijk van mezelf souveniers kopen, dus heb ik mijn meeste cadeautjes gelijk gehaald. Dat was wel leuk, want ik was mij de hele vakantie al aan het inhouden. Eenmaal in het hotel hebben Arda en ik nog gezwommen en in de sauna geweest. We gaan straks vast slapen als een roosje:)) Ik mis ook wel een beetje mijn eigen bed, elke 2-3 dagen een ander bed hakt er wel in. En dan ga ik ook nog eens nadat ik terug ben in Nederland na 4 dagen weer door naar Griekenland met Sinan. Ik raak helemaal uitgeput van de vakantie:)

Wat we morgen gaan doen, weet ik nog niet echt. Ik had in Nederland een lijstje gemaakt, die ga ik zo bekijken.

Onze eerste indruk van Montreal is positief. Vaak voel je gelijk wel wat je van de vibe vindt en die van Montreal is fijn!