Ziplinen over de Montmorency falls

24 juli 2023 - Quebec, Canada

Weer een superleuke en gezellige dag. Vandaag zouden we naar de Montmorency falls gaan, niet ver van Quebec city. Oorspronkelijk was de bedoeling dat we op tour gingen op walvissen te spotten maar de reis ernaartoe alleen al was 3 uur en na de reviews gelezen te hebben, kwamen we er ook achter dat we grote kans hadden dat we geen walvissen zouden zien. Hierom hebben we dit geannuleerd en zijn op eigen houtje naar de Montmorency falls gegaan. En dat was echt heel gaaf! De reis erheen duurde met het ov 40 minuten en dan stonden we ook echt precies aan het begin van het park. De Montmorency falls zijn 30 meter hoger dan de Niagara falls, erg indrukwekkend dus.

Je kon de watervallen zien vanaf de ‘begane grond’ maar ook van boven vanaf de brug. Wij kozen voor de brug waar vooral het geluid van de falls indrukwekkend was, maar natuurlijk ook het uitzicht. Toen we rond de watervallen aan het wandelen waren, zagen we dat je ook over de falls kon ziplinen! Arda wilde natuurlijk maar ik twijfelde. Ik besloot het toch te doen en wat ben ik blij dat ik het deed! Het was zoooo gaafff! Aan het begin van het ziplinen zat ik alleen maar te gillen maar daarna kon ik echt genieten van het uitzicht. De watervallen onder je, de lucht heel open, een briesje door het zoeven, was echt een mooie belevenis.

Na het ziplinen besloten we terug te gaan. We namen weer de bus terug maar stapten uit bij het grote busstation. Morgen gaan we naar Montreal en daar hadden we tickets voor 15.30 uur. Dat wilden we graag veranderen naar 12.30 uur en dat kon gelukkig. We moeten morgen om 11.00 uur uitchecken van onze b&b en dan is het niet fijn om tijd te moeten doden tot 15.30 uur. Nadat we dat hadden geregeld, liepen we richting ons hotel. Het was ondertussen 5 uur en wij hadden nog niet gelucht. We kwamen in een supergezellig wijkje een créperestaurant tegen. Ze hadden zelfs vegan crépes dus zijn we daar gaan lunchen.

Daarna heb ik in ons hotel een dutje gedaan (van 1,5 uur:) ) en zijn we weer naar buiten gegaan. De avonden zijn hier megagezellig. Het voelt aan als een vakantieoord. We besloten deze avond niet een snelle hap te nemen, maar echt uiteten te gaan. We waren ook netjes gekleed (vandaag geen legging met t-shirt en wandelschoenen eronder) en zijn ergens wezen eten.

Het eten is Quebec is relatief duur maar de kwaliteit is echt heel goed. Over alles wat we eten, zijn we mega enthousiast, zelfs Arda is onder de indruk en dat is hij niet snel.

Na het eten gingen we weer naar verschillende straatartiesten kijken. Het zijn heuse shows van 40 minuten waar je je echt kunt vermaken. Wij hebben er drie achter elkaar gekeken en nummer drie was echt het toppunt. Die man was acrobaat maar niets lukte hem. Hij liet de ballen vallen, de kegels vielen en daarna maakte hij een racistische grap over Hindoes. Wij zaten naast een wat oudere dame en achter ons zaten drie jonge jongens. De situatie was zo absurd dat we alle zes de slappe lach kregen. Die mevrouw bleef ons maar aankijken en lachen, het was echt een rare situatie:) Bovenop alles begon het publiek ook weg te lopen, was echt heel raar allemaal. We hebben wel echt heel veel plezier gehad:)) We kregen gewoon tranen in onze ogen van het lachen.

Na de shows hebben we nog een beetje gewandeld en nu zijn we in het hotel. Ik ga dit posten en dan is het tijd om uit te rusten.

Morgen schrijf ik jullie vanuit Montreal’