It’s a man’s world

3 augustus 2019 - Tirana, Albanië

Arda heeft vandaag tot 11:30 uur geslapen, daarna hebben we buiten ontbeten, gezwommen, en heeft meneer weer geslapen, nu tot 15:30 uur! We kwamen dus moeilijk op gang vandaag:) Was op zich ook niet erg omdat we geen grote dingen op de planning hadden staan.

Nadat Arda in de namiddag wakker was geworden, gingen we naar een shoppingmall hier in de buurt. Hier hebben we een beetje in de airco gehangen tot de grootste hitte voorbij was. We hebben hier ook maar gelijk gegeten, omdat we bijna niets hadden gegeten de rest van de dag.

Na de shoppingmall gingen we slenteren, met als doel verdwalen. We gingen wijkjes in waar alleen locals waren, maar van verdwalen was geen sprake omdat je de reuzevlaf op het Skandarbegplein van elke hoek van de stad kan zien:) Geeft niets, we hebben iig. kleine straatjes bezocht, een ijsje gegeten en gezworven.

Na het zwerven liepen we richting National History museum, die wilden we namelijk nog bezoeken. Het museum was heel groot maar de stukken vonden we tegenvallen. Toch hebben we ons er bijna 2 uur vermaakt. Het museum was vooral gericht op de samenstellingen van het parlament, de soldaten en de groepen waar ze bij hoorden etc. Wat mij opviel, was dat het vooral een man’s world was. Er hingen bijna geen foto’s van vrouwen en standbeelden van vrouwen waren er al helemaal niet!

Na het museumbezoek gingen we ergens zitten om mensen te kijken, is altijd leuk om te speculeren over de mensen die langskomen. Arda kon maar niet blijven zitten en wilde per se wandelen. Dus zo gezegd, zo gedaan, we hebben gezellig al kletsend gewandeld.

Hierna ging Arda weer zwemmen en nu liggen we op bed te chillen.

Het was vandaag een fijne en doelloze dag, mag ook weleens een keer. Het was tevens onze laatste hele dag in Tirana. We hebben echt genoten van deze stad! Morgen om 14:00 uur vertrekt onze bus naar Ohrid-Macedonië, ben zo benieuwd.