Laatste dag in Ohrid 😢

6 augustus 2019 - Ohrid, Macedonië

Vandaag dacht ik ‘Laat ik Arda nou eens niet wakker maken, kijken tot hoe laat hij slaapt. Het werd dus 12:00 uur. We hebben natuurlijk het ontbijt gemist en gingen daarom buiten ontbijten. Nou ja, lunchen eigenlijk want rond 12.30 uur waren we buiten. We hebben bij een bakkerij borek gehaald en dat op straat opgegeten. Borek is wel echt een uitkomst in de Balkan als je vegetariër bent, want verder heb je echt bijna niets voor vegetariërs. En dan te bedenken dat ik ooit vegan wil gaan, dan kan ik het helemaal schudden.

Na het eten, gingen we op een dakterrasje iets drinken, was heel gezellig.

Omdat we voor vandaag geen plannen hadden, konden we rustig aan doen en ter plekke beslissen wat te doen.

We hadden fort Samuel nog niet bezocht, dus besloten we dat te doen. For Samuel staat helemaal op de top van één van de bergen van Ohrid. Het was een zware rit maar ow zo waard! Het uitzicht was zo prachtig! De Ohrid lake ligt er uitgestrekt bij, dus rondom het hele fort zag je het liggen, adembenemend gewoon. Het was er boven ook heerlijk rustig en koel, met overal naaldbomen en een kerkje. Dat kerkje hebben we ook bezocht en we hebben nog ergens iets gedronken met uitzicht op het meer.

Hierna liepen we weer het oude centrum in waar ik voorstelde om de wijkjes in te lopen. Eerst wilde Arda niet maar ging toch overstag. We kwamen terecht op een lokale markt waar ik hete chilipepervlokken heb gekocht. Ik gebruik dit veel bij het koken dus superfijn dat ik het tegenkwam hier. Verder heb ik handdoeken en een keukenschort gekocht:) Allemaal dingen die je in Nederland ook hebt maar niet zo schattig en met veel variaties als hier. Ik wilde ook een stoofpot kopen maar Arda overtuigde mij het niet te doen. Ik ga dat wel in Skopje halen, dan is er minder kans dat ie kapotgaat. Ik heb ook nog zilveren oorbellen en een ketting gekocht. Ik word daar echt oprecht blij van:)) Keukenspulletjes en accessoires en zo.:)) In Skopje wil ik ook nog nootjes halen, die zijn hier goedkoper en verser.

Na dit winkelmomentje liepen we richting onze guesthouse om onze spullen achter te laten. We hebben ook nog even uitgerust om daarna weer lekker de straat op te gaan voor het avondeten.

In de avond gingen we weer streetfood eten. Verder hebben we lekker geslenterd in het oude centrum en daarna naar een supermarkt geweest voor lekkere dingen voor op onze kamer en voor morgen in de bus.

Morgen is onze laatste busreis, richting Skopje en hij duurt 3 uur. Dan blijven we drie nachten in Skopje en dan zitten het er alweer op. Het is zo snel gegaan, het was net een droom, echt waar. Maar het is nog niet voorbij, nog een paar daagjes genieten van Macedonië.

Nu ga ik lekker met een muziekje en nootjes op ons balkon zitten en mensen kijken. We verblijven direct in het centrum, dus het is de hele dag door druk, erg leuk als je door geluid heen kan slapen.

xoxo