Laatste dag in Schotland alweer

3 oktober 2022 - Queensferry, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was onze laatste dag in Schotland. Een zeer korte maar sterke vakantie deze keer dus.

We werden vandaag vrij laat wakker, namelijk wel om 07.00 uur! We hebben afgelopen dagen zo een 30.000 stappen gezet waardoor we zware spierpijn hebben, wat ergens wel goed voelt.

Maar omdat we best pijn hadden, deden we rustig aan en vertrokken ‘pas’ om 10.00 uur uit onze Airbnb. We namen afscheid van onze host Mary en gingen eerst richting old town.

Mary onze host was echt een superlieve dame die heel goed voor ons heeft gezorgd. Ze heeft echt aan alles gedacht, waar we haar zeer dankbaar voor waren. ‘s Ochtends wakker worden en even een crackertje of fruit eten voordat we op pas gingen, was een fijne start van de dag.

We startten onze dag in een café Kilimanjaro genaamd. We hebben hier heel lekker ontbeten en gezellig gekletst en mensen gekeken. Vandaag heb ik weer het beroemde haggis gerecht geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik het deze keer wel lekker vond. Daarna gingen we alle vintagewinkels in dezelfde straat af. Ik had in een van de vitrines een heel mooie zwarte ‘20s jurk gezien. Helaas kon ik haar niet passen, dus heb ik haar maar gewoon gekocht. Ik ben heel benieuwd.

Na de vintagewinkels besloten we naar Leith te gaan. Leith is een havenwijk die zo een 30 minuten van het centrum af is. We hebben ernaartoe gelopen en hoopten dat we er een gezellige haven en cafeetjes zouden vinden. Alleen kwamen we niet terecht in gezelligheid, maar in een nieuwbouwwijk, een vinexwijk, met een supersaai winkelcentrum. Het paste echt totaal niet bij de rest van Edinburgh. We hebben er een beetje gewandeld en zijn daarom teruggegaan naar het centrum.

Het was wel lachen om deze wijk te zien, zodat we weten dat dit ook bestaat in Edinburgh.

In de stad hebben we eerst in een pub gezeten en daarna hebben we ergens noodles gegeten.

Hierna namen we de bus naar het vliegveld, waar we nu ook zijn. Uit angst om te laat te komen, zijn we nu drie uur te vroeg. We drinken een theetje en doen ons eigen ding.

Oh ja, en we eten vegan Kitkat!! Die verkopen ze niet meer in Nederland, maar hier dus wel. Ik heb ze dan ook ingeslagen.

Dit was alweer mijn laatste blog voor deze reis.

Ik heb heel erg genoten van deze reis en zou Schotland wel echt iedereen aanbevelen.

Het is er heel duur, het eten en het overnachten, maar ik vond het absoluut waard.

22 Oktober ga ik met Arda naar Madrid voor vijf dagen. Ook dan zal ik weer bloggen, dus blijf lezen, zou ik zeggen.

Groetjes en tot later.