Luang Prabang 💜

5 augustus 2018 - Luang Prabang, Laos

Vandaag wakker geworden met mijn kindje aan mijn zijde. Zelf reizen is fijn maar met je kind wakker worden is veel fijner.

Voordat ik verderga met vandaag eerst nog even over gisteravond;

Ik had gezegd dag we vroeg ons bed in zouden duiken, dat heb ik ook gedaan, om 21.00 uur lag ik al te slapen maar meneer was het gewend om heel laat naar bed te gaan dus stond hij om 22.00 uur om me heen te stuiteren, te lachen, te knuffelen en te zeuren of we naar buiten konden gaan om Pringles te halen. Daar had hij zo een zin in:)

Dat heb ik natuurlijk niet gedaan want ik kon mijn ogen amper openhouden. Hij verveelde zich dus mocht ik hem vermaken. Ik heb hem vermaakt door hem in bed te stoppen. Toen was hij ook aardig snel weg.

En nu liggen we in een heerlijk bed in Luang Prabang.

Vanochtend na ons ontbijt zijn we naar het vliegveld gegaan om in the checken. Allemaal makkelijk gegaan. We zouden om 14.30 vertrekken maar om 14.20 stonden er mensen nog in het vliegtuig en ik dacht dus dat we sowieso te laat zouden vertrekken, maar nee, om 14.30 vertrok het vliegtuig, of er mensen stonden of niet:)

Hij vloog ook sneller en we waren in ruim een uur in Laos. Daar hebben we eerst een visum gehaald, dit ging op zich best vlot. Je moest in drie aparte rijen staan en we waren binnen ongeveer drie kwartier klaar.

Buiten werden we opgewacht door een medewerker van ons hotel. We zitten in een heel leuk hoten met zwembad, veel groen en midden in de stad. We kregen ook nog eens een upgrade, dus superleuk.

Nadat we onze spullen hadden uitgepakt gingen we de straat op. Hier zijn, net als in Thailand, best veel opzichtige tempels. We hebben er èèn bezocht en de rest bewaren we voor later.

Daarna zijn we de night market opgegaan. Geen Aziatische stad zonder night market:)) Het was echt supergezellig. Luang Prabang is een heel gemoedelijke en sfeervolle stad. Het is er niet druk, de mensen zijn ontspannen en alles lijkt op een langzaam tempo te verlopen. Arda en ik vonden het allebei erg fijn om er rond te lopen.

We hebben natuurlijk nog ergens gegeten en we hebben rondgekeken voor trips die we mogelijk kunnen maken de komende dagen.

Morgen zijn we van plan om de stad te verkennen; de tempels en de musea bezoeken, dat soort dingen.

Trouwens, de natuur is er zo onbeschrijfelijk mooi; de groene bergen, de bruine rivier die erdoorheen stroomt, echt heel mooi.

Het weer was vandaag ook heerlijk, een beetje fris maar niet te.

Morgen wordt een heerlijke dag, ik heb er heel veel zin in.

xoxo