Een lui(er) dagje

22 juli 2023 - Ottawa, Canada

Vandaag hebben we letterlijk niets gedaan. Nou ja, heel veel uitgerust, wat eigenlijk ook wel iets is. Iets heel belangrijks, want anders genieten we de komende dagen niet. Arda heeft ook meerdere keren herhaald dat hij het heel fijn vindt dat we thuis zijn gebleven. Eigenlijk had ik allemaal plannen voor vandaag, maar toen we wakker werden, waren we bekaf en besloten nog even te liggen. Toen vielen we weer in slaap en voor we het wisten was het middag. We zijn alleen buiten geweest om eten te halen bij supermarkt Metro. In de ochtend heb ik croissantjes en veganworst gehaald en in de avond zijn Arda en ik samen gegaan om pizza te halen, die we in de oven hebben gebakken hier. Is toch wel fijn om in een Airbnb te zitten op dit soort momenten. De eigenaren is ook megalief en laat ons echt thuis voelen. Ik heb al twee wasjes gedraaid, beetje in de woonkamer gehangen en rondgelopen. Wat een grote huizen hebben ze hier zeg! In Nederland hebben buitenwijken ook wel grote huizen maar dan zijn ze alsnog niet praktisch ingericht. De slaapkamers zijn klein, de keuken is relatief klein, niet zoals hier. Aan de andere kant; ik woon midden in de stad, downtown zoals ze het hier noemen, en dan heb je hier ook geen ruime huizen. Dan kies ik toch liever voor locatie dan een megahuis. Al zou beiden hebben wel heel fijn zijn:))

Als ik dan toch niet veel te vertellen heb over de dag, kan ik het net zo goed over de Canadezen hebben. Ik had al eerder verteld dat het echt vriendelijke mensen zijn en dat het onmogelijk is om op straat onbeleefde mensen tegen te komen. Wat ons wel opvalt in Ottawa, is dat er heel veel daklozen zijn en dat de mensen er minder verzorgd uitzien. Dat was in Toronto anders. Toch voel je je niet onveilig en zijn zelfs de daklozen, als ze niet onder de drugs zitten en totaal van de wereld zijn, vriendelijk tegen je.

Morgen hebben we een lange reisdag. We nemen in de middag de trein naar Quebec en zullen hier 6 uur over doen. Ik heb altijd wel iets te vertellen, dus ik zal vast wel bloggen. Voor nu ga ik nog even chillen en snacken en daarna naar bed.

Tot morgen allemaal.