Ottawa dag 2

21 juli 2023 - Ottawa, Canada

We zouden vandaag zogenaamd niet al te veel lopen zodat we onze lichamen konden laten uitrusten. We hebben bijna 30duizend stappen gezet, lekker uitgerust wel. Al begon het in de ochtend best goed. Nadat we bij supermarkt Metro naan en water hadden gehaald als ontbijt, namen we een Uber richting Canadian Museum of history. Het museum was erg leuk en leerzaam. De verhaallijn begon vanaf 1200 v.C met legende van de inuits dat ze de otter als de meest wijze en spirituele onder de dieren hadden uitgekozen en dat die samen met de andere spirituelen besloot om mensen op de grond van Canada te zetten en wegwijs in het leven te maken. Van dit verhaal ging de verhaallijn helemaal totdat Frankrijk en Engeland het land als kolonie overnamen. Arda en ik hebben veel gesprekken en verhitte discussies gehad over wat nou een betere tijd was in de geschiedenis. We begonnen bij de koloniën en eindigden met de Ottomanen. Dat alles van de Ottomanen zo wordt verheerlijkt, nee daar kan ik niet tegen. Gelukkig heb ik genoeg historische kennis dat ik kan nuanceren. Ook wel fijn om Arda een ander perspectief mee te geven.

Na het museum besloten we naar het Parlementsgebied te lopen. Onderweg hadden we prachtige uitzichten alleen…ik moest zo erg naar het toilet dat we al rennend langs de prachtige uitzichten op zoek gingen naar een restaurant oid. Net als je het zoekt, vind je het natuurlijk niet. Niets van het uitzicht kunnen zien helaas, maar dat maken we morgen wel goed. Hierna gingen we naar the Parlement hill. We wilden graag een tour doen maar die was helaas volgeboekt. We konden wel het senaat bezoeken en dan het Parlement morgen doen. Dat hebben we toen maar gedaan. Het was een tour van 30 minuten en beetje summier, maar alsnog vond ik het fijn om de tour gedaan te hebben.

Na de tour wilden we eten. Ik heb Vietnamees gegeten en Arda rotzooi. De porties zijn hier megagroot dat ik vaak maar 1/3 van het eten op krijg. Ik vind het zo zonde om het weg te gooien, maar ik kan het ook niet in mijn mond gaan proppen. Na het eten zijn we gaan wandelen in Byward market. Dit is echt een leuke wijk. We hebben er wat cadeautjes gehaald en zijn daarna naar onze Airbnb gegaan. Dat was ruim een half uur lopen maar het was wel erg gezellig.

Voor morgen heb ik een paar dingen op de planning. Ben benieuwd of we er zin in hebben morgen.

Xoxo