Van Toronto naar Ottawa

20 juli 2023 - Ottawa, Canada

Een reisdag vandaag.

Het was onze laatste dag in Toronto, helaas want we vonden het hier heerlijk, omdat we vandaag naar de hoofdstad Ottawa zouden afreizen. We besloten de trein te nemen, nou ja ‘besloten’ klinkt zo spontaan, terwijl ik het al maanden geleden heb geboekt.

De trein duurde 5 uur en ik vond het wel prima comfortabel. We hebben een beetje op onze telefoons gezeten, gekletst over onze afgelopen dagen en naar buiten gekeken.

Eenmaal aangekomen in Ottawa namen we een taxi naar onze Airbnb. Het was maar 10 minuten rijden, heel fijn dus. Onze Airbnb is in een woonwijk en wordt beheerd door een Turkse dame die er met haar Canadese man en hun kindje woont. Lopend zijn we zo in een half uur in Downtown.

Nadat we waren gesetteld, besloten we dan ook richting Downtown te lopen om de stad te verkennen.

Het is hier wel echt heel anders dan Toronto hebben we gemerkt. Zo zijn er veel meer daklozen die zichtbaar aan de drugs zijn, de populatie is gemêleerder en de gebouwen zijn minder modern en artistieker dan in Toronto.

Het is wel een prachtige en elegante stad. We hebben een beetje rondgelopen in de wijk Byward market en zijn richting de rivier gegaan. Ook hebben we ergens gegeten. Ik heb Indiaas gegeten, dat kan nooit mis gaan. Rond 21.00 uur merkte ik dat ik wel moe was en terug wilde om uit te rusten. We hebben de Uber teruggenomen, maar voordat we onze Airbnb in gingen, zijn we naar Metro gegaan. Dat is een megagrote supermarkt. Supermarkten zijn altijd leuk in het buitenland. We hebben wat fruit gehaald dat we net op ons bed hebben gegeten.

In Ottawa gaan we veel kunst en cultuur snuiven, dus dat wordt veel lopen morgen. Maar voor nu ga ik naar bed.

Tot morgen iedereen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade