Malta, een eiland op instorten en Prins Constantijn

28 april 2019 - Sliema, Malta

Daar zijn we weer; deze keer vanuit Malta.

Vanochtend was ik al om 5:00 uur wakker, terwijl we pas om 8:30 uur zouden vertrekken. Een irritant trekje van me, ik kan niet goed slapen op de dag dat we gaan reizen.

Maar goed, rond 9:00 uur stonden we op Utrecht CS alleen viel de trein richting Schiphol uit. Wij balen natuurlijk, want het was niet zeker of de volgende wel zou rijden. Toen ik een jongen op het station zag zoeken, vroeg ik hem of hij ook toevallig naar Schiphol moest en of we een taxi konden delen.

Dat hebben we toen gedaan, was echt superfijn.

Het vliegtuig was een half uur vertraagd. De vlucht was echt, echt, echt niet leuk. Heel veel turbulentie en de stewards waren eigenlijk nooit zichtbaar. Ik vond Air Malta maar niets hoor.

Op het vliegveld werden we opgehaald door het hotel, wel erg fijn.

Eenmaal in het hotel heb ik gedoucht, omgekleed en zijn we gelijk naar buiten gegaan. De Maltezen vinden het zelf nog koud maar wij hadden het echt heet.

Als eerste hebben we in onze eigen buurt gewandeld en gegeten, wij verblijven in Sliema, best toeristisch. Daarna zijn we naar de hoofdstad Valletta gegaan. Normaal gesproken kun je met de ferry maar omdat het zondag was, waren er na 18:00 uur geen ferry’s meer. Malta is eeen streng Christelijk land waardoor er strikte regels gelden.

We gingen dus met de bus, die propvol was. Het was echt duwen om erin te passen.

En toen waren we in Valletta en wie zie ik daar lopen; Prins Constantijn en zijn gezin hahaaaa. Ik herkende de prins niet eens eerst maar de wenkbrauwen van zijn vrouw hahaaa. Ik dacht, hé die opvallende boogvormige wenkbrauwen, waar ken ik die van🤣

Ik was weer een schijtluis en durfde niet naar ze toe te lopen en Arda vond het onnodig om ze lastig te vallen tijdens hun vakantie.

In Valletta was ook alles gesloten dus hebben we geslenterd en daarna teruggegaan naar Sliema.

Is wel fijn dat we dit verkennen vandaag al hebben gedaan, zo kunnen we morgen direct naar de plaatsen die we willen.

We hebben een fijne, eerste indruk van Malta. Het is erg toeristisch en daar ook echt op ingespeeld.

Verder lijkt het alsof het hele eiland op instorten staat, alles is Middeleeuws daardoor oogt het zo.

En nu zitten we in ons hotel om bij te komen en uit te rusten.

Morgen gaan we uitgebreid Valletta bekijken en daarna willen we naar de steden Mdina en Rabat. We gaan het zien.

Verder over deze reis;

We verblijven 5 nachten, 6 dagen op Malta en hebben dus heerlijk veel tijd om het eiland goed te verkennen.

Ik heb deze reis al in september 2018 geboekt omdat ik zeer goedkope tickets had gevonden (94 euro p.p.!) Ik heb eens teruggekeken, een paar maanden later waren de tickets honderden euro’s duurder!

Het loont dus echt om ver vooruit te boeken. Op deze manier heb je de ruimte om veel van de wereld te zien.

Op deze manier heb ik ook voor 29 mei as. tickets naar Marokko geboekt. Ook superleuk! Maar nu eerst dus Malta:)

Verder heb ik op mijn verlanglijstje van 2020 om zoveel mogelijk reizen te bedenken waarbij ik niet het vliegtuig als transportmiddel hoef tw gebruiken. Het voelt niet goed om het milieu zo te belasten met onze vliegavonturen. Ik heb al wat plannen maar dat is nog allemaal uitzoeken. Ik hoop dat jullie weer allemaal onze avonturen gaan volgen.

Tot morgen!