Marsaxlokk, paradijs op aarde

1 mei 2019 - Sliema, Malta

Eindelijk, eindelijk, eindelijk gevonden wat ik zocht. Rust en mooie natuur zonder hordes toeristen om mij heen. Marsaxlokk, dat is het dorpje waar ik het over heb.

Maar daar straks meer over, eerst naar het begin van de dag.

We begonnen de dag rustig, zonder ons te haasten om ergens op tijd te zijn.

We gingen eerst in een Turks eethuis ontbijten (kaas, olijven, tomaten, komkommer en de rest:) ) en daarna wilden we dus naar Marsaxlokk gaan. Ik vroeg de jongen die in het Turkse eethuis werkte, hoe we het beste erheen konden gaan. Hij gaf ons de tip voor de app. taxify, wat achteraf een supergoede tip bleek te zijn! Deze app. is een plaatselijke Uber die je voor supergoedkoop overal naartoe brengt. Dus die jongen regelde een taxify voor ons en binnen 5 min. zaten we in de taxi. Zo fijn, anders waren we langer dan een uur onderweg geweest en het zou maar iets van 7 euro schelen. Echt niet waard om zo lang onderweg te zijn en twee keer over te stappen. De taxi zette ons af in het dorp, net voor een superschattig marktje. Daar hebben we gewandeld en onze silhouetten laten knippen, ja echt laten knippen! Zo mooi gedaan niet normaal. Uit papier had hij binnen 5 minuten ons nageknipt, ik stond echt versteld. Ik ga het thuis inlijsten en ophangen, zo mooi is het.

Na de wandeling jn het dorp gingen we naar St.Peters Pool. Dit is geen echt zwembad maar een baai die natuurlijk een beetje is afgesloten waardoor het op een zwembad lijkt.

We besloten er naartoe te lopen, wat iets van 40 min. was. We liepen door kleine straatjes die in bergen zijn geplaatst en waar het helemaal stil was, zo heerlijk. Toen we aankwamen, werden we stil van de schoonheide van deze pool. Het water zo helder dat je de vissen ziet zwemmen, de rotsen zo ‘neergezet’ zodat je er mooi van af kunt springen (wat Arda de hele dag heeft gedaan) of lekker op kunt zonnen.

We waren er al om 11:00 uur dus het was zo goed als leeg.

Ik werd hier zo gelukkig van, even een plekje voor onszelf.

We hebben hier tot half 3 heerlijk gezond, gezwommen en genoten van alles. Toen begon het drukker te worden en besloot ik dat het tijd was om te vertrekken. Arda wilde wel blijven maar ik was best wel moe van de zon en we hadden niets eten mee, dus echt tijd om te vertrekken. We besloten ter plekke om morgen weer hierheen te komen. Arda heeft er trouwens een vriend uit Spanje gevonden waar hij de hele dag mee heeft rondgerend. Morgen komt hij ook als het goed is.

Rond half 4 waren we in ons hotel waar we hebben gedoucht, beetje uitgerust en daarna weer naar buiten.

Arda mocht Mc Donalds dus hebben we voor hem Mc Donalds gehaald en voor mij bij Dr.Juice een spinach/omlet roll en een smoothie. Zoooo lekker en gezond, jammer dat we dat niet in Nederland hebben.

Het eten hebben we in de zon op een bankje gegeten, was heel gezellig.

Daarna liepen we nog op de boulevard en nu liggen we in ons bed in ons hotel.

We vonden allebei deze dag de leukste tot nu toe op Malta!

Morgen zouden we kerken en tempels kunnen bezoeken maar we hebben nu al besloten om weer naar Marsaxlokk te gaan:) We zijn nu zelfs voorbereid en hebben in de supermarkt van alles gehaald zodat we daar niet zonder eten en drinken zitten.

Nu gaan we aardbeien eten en op internet:))

Tot morgen.