Niagara falls

18 juli 2023 - Toronto, Canada

Een superleuke dag, zoals alle dagen eigenlijk!

Het was heeeeerlijk wakker worden in een zacht bed onder een echt dekbed. Ik weet het, het waren maar drie dagen maar je waardeert wel weer de luxe in je leven zoals stromend water en warmte.  Genoeg drama, nu over naar vandaag.
Vandaag zouden we namelijk naar de Niagara Falls gaan. Ik spreek het steeds verkeerd uit ‘niagarra falls, niiaggaaraaa falls, niaggara falls’ en Arda vindt het maar vreemd en zegt dat ik raar Engels spreek. Ik heb gewoon een zwaar Hollands accent, kan ik niets aan doen.

We gingen dus vandaag naar de Niagara falls met een tour. Om 8 uur in de ochtend moesten we ergens voor een Starbucks wachten, waar we opgehaald zouden worden. We werden met zo een busje van 24 personen opgehaald en naar de Niagara falls gebracht. Tijdens onze reis ernaartoe, die zo een 2 uur duurde vanaf Toronto, gaf onze chauffeur ons informatie over de falls en de omgeving. De Niagara falls zijn wel echt een bucket list item en ik snap ook wel waarom. Het was indrukwekkend!!! Het geluid, de stroom, de grootte, echt alles was gewoon indrukwekkend en mooi. Wij besloten de boottour te doen. Dan krijg je zo een rode poncho en vaar je met een boot helemaal tot de Niagara falls en word je natuurlijk helemaal nat. Iedereen had een rode poncho aan behalve Arda en ik niet, want die rode poncho’s vond ik niet stevig genoeg dus had ik onze eigen poncho’s mee. Stel je voor dat Arda nat zou worden, einde van de wereld. Echt hoor, Arda zeurt letterlijk nooit, ik maak het mezelf gewoon moeilijk. De gids tijdens het kamperen zei tegen mij toen hij zag dat ik een opgezwollen oog had, dat het kwam dood multiple-stress ‘Je maakt te veel zorgen om je kind’. Terwijl Arda al 17 is en heel goed voor zichzelf kan zorgen. Ik moet dat echt leren loslaten. Al wordt hij een beetje nat, so what?!

Maar goed, wij dus onze eigen poncho’s en de boot op. Het was gaaaaffff!!! Het was het hartstikke waard om daar als echte toerist met een poncho op die boot te staan met honderd andere toeristen. Na de boottour hadden we 2 uur de tijd om te wandelen voordat onze bus zou vertrekken. Rondom de falls hebben ze een hele fun city gebouwd a la Las Vegas. Was ze grappig en typisch Amerikaans. Overal schreeuwerige, gekleurde reclameborden, casino’s, fast food restaurants. Het was bizar om daar tussen te lopen. Zoals de traditie van Arda en mij is als we op reis zijn, gingen we een ‘Ripley’s believe it or not’. Altijd tijdens een reis als we Ripley’s of een waxmuseum tegenkomen, lopen we naar binnen. Het was verrassend leuk en niet hetzelfde als wat wij hadden gezien.
Na 2 uur liepen we terug naar onze bus en reden terug naar Toronto. Onderweg stopten we nog bij een souveniershop, echt heel commercieel, maar we kochten er niets.

Eenmaal terug in Toronto wilde Arda graag naar een OVO-winkel. Dat blijkt de winkel van Drake te zijn. Hij wilde daar graag iets halen. We zijn daar geweest, een leuk overhemd gekocht en zijn toen verder gelopen naar Queen str. voor eten. Ik heb Thai gegeten en Arda een hotdog. Er zijn echt weinig veganopties hier, ik kan geen patat meer zien. Daarom was de Thai wel heel erg fijn. We hebben ook nog een groot bak fruit gekocht om in het hotel te eten anders komen we echt niet aan onze vitamines met alle zooi die we binnenkrijgen op een dag.

Arda is trouwens in supermarkten heel erg op zoek naar Amerikaanse producten die in Nederland niet verkrijgbaar zijn. Is grappig om te zien.

Nu zitten we in onze hotelkamer en gaan lekker ontspannen. Morgen hoeven we eindelijk niet vroeg op omdat we geen vroege plannen hebben. Morgenavond gaan we naar een baseball game van de Blue jays, zoooo spannend! Een wedstrijd duurt drie uur dus we zijn wel laat thuis. Het kan zijn dat ik daarom morgen wat later een blog achterlaat.

Voor nu stop ik. Blijf onze avonturen lezen, zou ik zeggen:))