Slenteren en vintageshoppen

23 oktober 2022 - Madrid, Spanje

Vandaag was vooral een slenter- en vintagedag. We werden best laat wakker en eigenlijk waren we nog steeds moe maar wilden toch naar buiten om de dag te beginnen.

Eerst ontbijten en daarna door naar de Almudena kathedraal en Palacio Real, besloten we.Echter, hier kwam niet veel van terecht omdat we te moe waren om echt na te denken en prikkels te krijgen van paleizen en kathedralen.

We liepen naar de kathedraal, bezochten die heel globaal (helaas niet veel gelezen over de kathedraal) en wilden toen naar de paleis. Daar was een lange rij dus besloten we het vandaag niet te bezoeken en te verzetten naar morgen.

We waren doelloos aan het slenteren, het regende en wij waren moe en ik was een beetje chagrijnig. Dus besloten we terug te gaan naar onze Airbnb. Dan zou Arda kunnen leren voor zijn toetsweek en ik zou een beetje kunnen uitrusten.

Dit was achteraf gezien een heel goed besluit! Ik heb ruim een uur geslapen, Arda heeft aan zijn Duits gewerkt en rond 16.30 uur waren we weer helemaal fris om naar buiten te kunnen gaan.

Gisteren waren we op een plein waarvan we dachten dat het Plaza Mayor was, maar vandaag kwamen we erachter dat het niet zo was omdat we per ongeluk op de echte Plaza Mayor stonden:) Het is een immens plein met horeca, straatartiesten en souveniershops. Mega toeristisch maar ook heel gezellig. Arda liet een karikatuur van zichzelf tekenen en ik liep wat rond in de souvenierwinkeltjes.

Hierna wilden we ergens eten. Ik at bij Freedom cakes café, een vegan restaurant met heel veel opties. Ik heb er quesadillas gegeten en vond ze echt heerlijk. Arda de moeilijke eter lustte het natuurlijk weer niet dus ging hij bij de gele M iets halen.

De rest van de avond hebben we heel gezellig geslenterd in grote- en kleine straten. Ook hebben we vintagewinkels bezocht. Ik heb er twee superleuke kledingstukken gekocht, waar ik erg tevreden over ben.

Ook hebben we onze cadeautjes gekocht voor onze vrienden en familie. Dit is standaard en hoort helemaal bij de vakantie wat mij betreft:)

Nu liggen we in bed en zijn we beiden aan het ontspannen. Morgen maken we er, als het loopt zoals we plannen, een museumdag van.

Vandaag liep niet helemaal volgens plan omdat we gisteren een zeer lange dag hadden. Maar het was het absoluut waard hoor! Ik denk dat de Real Madrid wedstrijd echt het hoogtepunt van deze trip wordt.

Morgen schrijf ik weer, dus tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade