Snikheet in Podgorica

31 juli 2019 - Podgorica, Montenegro

Een leuk en chill dagje in Podgorica vandaag. We hebben het er echt van genomen in ons hotel:))) Rond 9:00 uur maakte ik Arda wakker voor het ontbijt. Het buffet was echt zooo uitgebreid en lekker. Ik heb er echt van genoten, maar Arda... Die kwam aan tafel met een paar stukjes cantaloupe een stukje droog brood en een bakje cornflakes. Serieus? Hij moest iets anders halen van mij maar hij wilde dus echt niet. Ik heb hem trouwens een paar dagen geleden 20 euro gegeven als hij een handje nootjes wilde eten:)) Heeft ie gedaan:))) Maar goed, het ontbijt vandaag was dus echt heel lekker. Na het ontbijt ging Arda zwemmen en ik ging toekijken. Hierna zouden we eigenlijk naar buiten gaan maar ik ben op onze kamer in slaap gevallen en heb 2 uur lang geslapen! Was zooo heerlijk.

Na het dutje zijn we dan toch naar buiten gegaan en op straat patat gegeten. Het was zo vreselijk heet dat we meer onszelf vooruit sleurden dan echt lopen. We besloten eerst naar een oude Ottomaanse wijk te gaan, Stara Varos genoemd. Daar stond een moskee uit de zestiende eeuw die we hebben bezocht. Verder hebben we in de straatjes gedwaald waardoor we weer bij een moskee uitkwamen, ook uit de Ottomaanse tijd. Hierna zijn we naar de beroemde klokkentower geweest. Het was zo heet dat we besloten de taxi naar de shopping mall te nemen. Heerlijke afkoeling altijd. Echter, de mall viel erg tegen. Toen we de taxi terugnamen, zagen we dat ernaast nog een mall stond, de ‘echte’. Die hadden we gewoon niet gezien:)) We besloten er vanavond alsnog naartoe te gaan, maar eerst gingen we naar ons hotel, opfrissen, beetje uitrusten en daarna weer met de taxi naar de mall. Een taxirit van ongeveer 10 min. kost hier €1,60! Dat is echt gratis.

Nou, deze keer gingen we dus wel naar de juiste mall. Hier hebben we gegeten, heel veel kleding gepast maar niets gekocht en gezellig gekletst. Arda was een beetje moe en wilde niet ook nog eens buiten slenteren. We zijn toen naar een supermarkt gegaan om wat dingetjes te halen voor morgen, en liggen nu op bed te chillen. We hebben veel uit kunnen rusten in Montenegro, ook omdat ik ziek werd en Arda niet helemaal fit is.

Morgen naar Albanië, superveel zin in! Het is daar ook snikheet, we gaan dus kijken wat we allemaal kunnen gaan doen.

xoxop