Tanger, wat een gave stad!!!!

30 mei 2019 - Tanger, Marokko

Het was zooooo een leuke dag, en we hebben zoveel gedaan. Eigenlijk hebben we Tanger wel helemaal gezien in 1 dag:))) We waren echt de hele dag op sleeptouw en hebben kilometers gelopen.

Ik hoop daarom dat ik ook niet vergeet alles te vertellen.

Maar we hebben zoveel indrukken gekregen dat ik bang ben dat ik ze niet allemaal heb kunnen onthouden, ben ik bang.

Ik zal maar stap voor stap proberen te vertellen wat we allemaal hebben gedaan.

Vanochtend werd ik om 5 uur wakker! Echt bizar, omdat de nacht ervoor rond 1 uur of zo pas sliep. Maar ik kon niet meer slapen, te veel adrenaline.

Arda werd om 9 uur wakker, waarna we gelijk gingen ontbijten.

Na het ontbijt wilde Arda even zwemmen in het zwembad. Ik wilde eigenlijk ook wel maar ik schaamde me een beetje.

Niet dat iemand gek om zou kijken of iets zou zeggen, maar ik heb gemerkt dat Marokkanen erg hechten aan de Ramadan, en het leek me zo onbeleefd om dan met bikini daar rond te zwemmen. Eigenlijk nergens voor nodig, maar toch bekroop mij dat gevoel. Morgen ga ik het wel proberen, want Arda wil heel graag dat ik erbij ben.

Het valt mij sowieso op dan Marokko vrij conservatief is, de meeste vrouwen met hoofddoek, niemand maar dan ook niemand die op straat eet vanwege de vastenmaand en op billboards geen reclames die we in andere landen zien.

Veel toeristen zijn best vrij, en ik zie dat de mensen hier helemaal niet gek om- of opkijken. Ze zijn erg beleefd en bemoeien zich vooral met zichzelf. Alleen bij de Medina was het een beetje anders:) Dat is best een mannenwereld daar, weinig vrouwen op straat en veel mannen die kletsen met elkaar.

Maar goed, even terug naar het zwembad. Na het zwemmen besloten we random de stad in te gaan. We kwamen Tanger city mall tegen en gingen daar even in.

Hierna gingen we op zoek naar de bus die ons naar de caves of Heracles zou brengen. Totdat we die hadden gevonden waren we echt kilometers verder.

Voordat we de bus namen, zagen we op het strand overal kamelen. Arda heeft nog een beetje kameel gereden.

Ik had er eerlijk gezegd dubbele gevoelens over, maar echt voor deze ene keer dacht ik vooruit. Ik heb op google gelezen dat de kamelenpraktijken niet zoals de olifantenprakijken in Thailand is. Dus dat stelde mij wel een beetje gerust.

Na echt superlang gelopen te hebben, kwamen we bij de bus. Bleek het zo een toeristenbus te zien die twee routes aanbiedt. Eentje in de stad, en eentje buiten de stad, incl. de grotten van Heracles. We hebben allebei de ritten gedaan en waren op deze manier drie uur verder:)) Het was echt heel leuk om in vogelvlucht Tanger gezien te hebben. Bij de grotten zijn we uitgestapt en daar gewandeld. Volgens de mythe is Heracles hier gekomen om uit te rusten na 12 opdrachten die hij had uitgevoerd. Bij deze grotten heb je een opening, een poort, die naar de straat van Gibraltar opent. Heel gaaf!!

Na de bustour gingen we de oude Medina in. Was leeukkkkk!!! Lekker dwalen door de straten, leuke spulletjes zoeken, afdingen, met mensen kletsen.

We hebben zo genoten en zo gescoord met spullen. Ik heb bv. een supermooie jurk voor het Suikerfeest gekocht.

Ik ben er heel blij mee.

Ik had vandaag mijn Beatles t-shirt aan, waardoor ik ook bijzondere gesprekken had. Dat heb ik overigens altijd als ik dit t-shirt aanheb. Mensen spreken mij aan en kletsen over the Beatles.

Vandaag kwam er eerst een wat oudere Fransman heel blij naar me toegelopen om te vertellen dat hij ook fan was van de Beatles.

En later in de Medina zat er een oud Marokkaans meneertje op een stoel, en zei dat hij zich aangetrokken voelde tot mijn t-shirt. Hij vertelde dat hij vroeger ook fan was van de Beatles. Was zo leuk om dit te horen. Op het eerste oog twee totaal verschillende mensen, maar toch verbonden door muziek. Heel gaaf!

De medina was echt het bezoeken waard!

Na de medina liepen we terug naar het hotel omdat we onze voeten niet meer voelden:)

In de avond gingen we even naar het hotel om onze spullen weg te brengen. Daarna zijn we weer naar buiten gegaan om een ijsje te eten.

We hebben vandaag amper goed gegeten omdat alle restaurants dicht waren en wij heel stevig hadden ontbeten.

Ik zou graag nog tajine willen eten maar dat moet dan wel uitkomen met de tijd en zo.

Wat mij verder opviel,

is dat jongeren heel veel voetballen hier. En dan vooral de jongens tegen de meisjes. Ik vond het echt heel cool.

Ik heb vast en zeker lang niet alles opgeschreven maar ik ben zo moe dat ik even niets meer kan bedenken.

We gaan nu lekekr uitrusten en kijken wat we morgen gaan doen.

Waarschijnlijk gaan we naar Asilah, een stad in de buurt waar we met de trein naartoe kijken.

Bedankt voor het lezen en tot morgen!