Update

3 mei 2023 - Rome, Italië

Even een update over ons ongeluk van gisteren.

In de avond kreeg ik alsnog erg last van mijn linkervoet en besloten we naar het ziekenhuis te gaan. De hoteleigenaar is echt een megalieve man die alles voor ons heeft geregeld.

We besloten niet naar een privékliniek te gaan maar naar de turist medical centre. Dus Arda en ik de taxi in (ik op mijn slippers, Arda op de hotelslippers omdat onze schoenen nog nat waren) en hup naar de medical centre. Heel toevallig bevindt ons hotel zich in de wijk met alle ziekenhuizen😬Het heeft zo moeten zijn. The medical centre kon ons niet helpen omdat ze geen rontgenapparaat hadden.

Dus op naar het volgende ziekenhuis.

In Rome is er een klein eilandje midden in de stad aan de Tiber waar alleen twee gebouwen opstaan. Een van deze gebouwen is dus het ziekenhuis. Dit ziekenhuis blijkt dus het oudste ziekenhuis van Europa te zijn en nog gebruikt zijn door de Romeinen tijdens het Romeinse rijk.

Was wel echt heel gaaf om hier behandeld te worden.

Het ging wel allemaal op z’n Italiaans; iedereen nam heeeerlijk de tijd om je te roepen en te behandelen, niemand gaf aan hoelang ik moest wachten, niemand van de patiënten stelde een vraag, het was alleen maar wachten.

Wij zijn er uiteindelijk zo een twee uur gebleven en kregen te horen dat er niets was gebroken. Gelukkig maar, het is met een sisser afgelopen.

Ik heb op dit moment ook veel minder pijn en het lijkt erop dat ik vandaag toch mee kan doen met de rondleiding in het Vaticaan. Misschien moet ik een rolstoel huren, maar beter dat dan helemaal niet gaan.

Dan mag Arda mij rondduwen in Rome :))

Ik moet zeggen dat Arda en ik ergens ook wel de humor ervan inzagen. Zaten we daar in de nacht in een Italiaans ziekenhuis dat tevens een monument is te wachten tot er iets ging gebeuren.

Tijdens dit hele gebeuren heb ik ook gezien hoe attent Italiaanse mannen zijn. Ze bekommeren zich echt om je, zijn zorgzaam en erg lief. Alles cliches rondom Italiaanse mannen lijken waar:)

Ik ga dit stuk even posten en dan kijken hoe we ervoor staan. Arda slaapt nog maar ik laat hem even, hij zal ook wel kapot zijn.

Ik schrijf vanavond weer, dag lieve allemaal.